Všetko o vytváraní príspevkov na sociálne siete, ktoré zaujmú vašich zákazníkov

Sociálne siete majú obrovskú moc – dokážu vám získať množstvo zákazníkov, rozprávať o vás a zarobiť vám množstvo peňazí. Musíte ale vedieť ako na to. Nie každý to dokáže a treba mať na to talent. Zároveň netreba brať sociálne siete na ľahkú váhu, pretože robia imidž vašej firmy. Ako sa správne starať o sociálne siete a získať si tak nových zákazníkov?

Všetko o vytváraní príspevkov na sociálne siete, ktoré zaujmú vašich zákazníkov (Foto: unsplash.com)

Informácie o príspevku

Je jasné, že nebude mať každý príspevok dosahy desiatky tisíc. Zo štatistík, ktoré sociálne siete poskytujú si viete vyvodiť, ktoré príspevky majú najväčší úspech a ktoré sa vašim sledovateľom naviac páčia. Sledovať by ste mali počet kliknutí na príspevok, čiže ako ľudí zaujal, že sa chcú dozvedieť viac a priblížiť sa k nákupu. Dôležitý je aj výkon hastagu (aká je jeho popularita), pomer angažovanosti (hodnotenie počtu „páči sa mi to“, komentárov a zdieľaní) a štatistiky publika (segmentácia sledovateľov). Ak odkazujete na svoje stránky, propagácii by mala predchádzať SEO optimalizácia.

Dôležitá je emócia

Práve tá je najdôležitejším nástrojom, ktorý dosiahne akciu publika. Príspevok si zapamätajú a budú o ňom diskutovať. Samozrejme, môže to byť v negatívnom aj pozitívnom zmysle. Musíte v nich zbudiť zvedavosť a túžbu dozvedieť sa viac o danej téme alebo vašej značke. Pomôže vám pútavý nadpis, zaujímavé informácie alebo zvýrazňovanie slov. Jeden príklad za všetkých je test kávovarov na stránkach Kávičkuj.

Cieľová skupina

V prvom rade musíte pochopiť, kto je váš zákazník. Vytvorte si jeho persónu a podľa toho by ste mali riadiť aj svoje marketingové aktivity. Keď dobre poznáte svoje publikum, tak viete, čo ich zaujíma. Poznáte ich hodnoty, názory a pohľady. Tiež by ste mali podľa toho zvoliť spôsob komunikácie a písania príspevkov. Môžete si dovoliť aj nejaký vtip alebo by ho vaši zákazníci mohli zle pochopiť?