Ako majitelia eshopu či webu, na ktorom prezentujete svoju firmu, musíte mať záujem o to, aby sa dostal k čo najširšiemu okruhu užívateľov. Vďaka tomu môžete postupne zvýšiť zisky z predaja tovaru a služieb. Účinným spôsobom, ako to docieliť, je aj SEO

Pod pojmom SEO sa rozumie optimalizácia pre vyhľadávače. Každý internetový vyhľadávač na základe určitého kľúčového slova, ktoré užívateľ internetu zadá, prideľuje poradie webom. Ak máte web na tieto slová optimalizované a SEO je vhodne spravované, dostávajú sa vaše stránky v rebríčku postupne hore. Ideálne je, ak sa nachádzajú na popredných pozíciách vyhľadávačov. V tomto smere je to nutné vaše podnikanie postaviť aj na dobrom linkbuildingu. Ten je neoddeliteľnou súčasťou celej SEO optimalizácie.
Kroky, ktoré u SEO nesmú chýbať
Najčastejšie sa u nás vykonáva SEO (optimalizácia) pre Google, ten je totiž najvyužívanejším. Celý proces zahŕňa niekoľko fáz. Ak vám SEO robí odborná firma, zaistí najprv audit, na základe ktorého určí, či je vôbec optimalizácia potrebná. Ak áno, nasleduje SEO analýza, kedy dôjde k rozboru krokov, ktoré je nutné urobiť pre vylepšenie pozícií stránok vo vyhľadávačoch. Ďalšou fázou je postupné budovanie spätných odkazov a copywriting.
SEO je behom skôr na dlhú trať. Výsledky sa nedajú očakávať v priebehu jedného týždňa, ale skôr v rádoch mesiacov. Preto je niekedy vhodné pridať napríklad aj PPC reklamu a ďalšie prvky, ktoré zvýšia povedomie o vašom eshope či webových stránkach.
SEO optimalizáciou pre vyhľadávače sa u nás zaoberá celá rada firiem. Vždy je ale vhodné sa obrátiť na skúsených odborníkov.
Text: PR