Najúspešnejší deň obchodníkov? Black Friday to nie je

Mohlo by sa zdať, že „Kybernetický pondelok“, známy v originálnom znení ako „Cyber Monday“, je najziskovejším dňom pre obchodníkov v Amerike. Jedná sa o pondelok, ktorý nasleduje po „Čiernom piatku“ („Black Friday“), čo je každoročný deň zahájenia obdobia výpredajov. V tento deň sa mnoho obchodov predbieha vo výšku poskytnutých zliav s cieľom dostať do svojho obchodu čo najviac zákazníkov. Je to teda tento deň?

Najúspešnejší deň obchodníkov? Black Friday to nie je
Najúspešnejší deň obchodníkov? Black Friday to nie je (Zdroj: Unsplash.com)

Ani Čierny piatok nie je týmto najúspešnejším dňom, čo sa týka ziskovosti za nákupy v obchodoch. Titul o najziskovejší deň za nákupy im vyfúkla Čína. Dátum 11. novembra je deň všetkých nezadaných v Číne. Práve v tento deň obchodníci podnecujú slobodných ľudí vo veľkom nakupovať. CNN vyčíslila obraty čínskych obchodníkov z 11. novembra na 17,8 miliárd dolárov utŕžených v nákupoch. To je na prvenstvo viac ako obstojné číslo.

Sviatok nezadaných (Singles day) vznikol v 90. rokoch v Číne a to na miestnych univerzitách. Ako to v Číne býva, aj tu zohráva veľa symbolika čísel. Práve dátum 11.11. mám ešte viac zvýrazniť fakt, že ide práve o sviatok jednotlivcov. Pôvodne sa v tento deň konali večierky, no od roku 2011 sa tento sviatok zmenil na nákupné šialenstvo.