Exemplárny príklad manipulácie s našou mysľou sa odohráva v obchode s oblečením. Všimli ste si poukladané tričká a medzi nimi nedbalo hodené iné tričko, ktoré tam nemá čo robiť? Možného vinníka by sme mohli hľadať v uponáhľanom zákazníkovi, ktorý potom, ako si vyskúša vec a zistí, že mu nesedí, hodí tričko medzi ostatné. Napadá vás aj niečo iné?
Čo ak predavačka, ktorá kolekciu ukladala, zámerne umiestnila tričko tam, kam nepatrí? Nejdeme rozširovať opis podozrivých páchateľov. Riešenie je pri tomto často viac ako jednoduché – kontrolovaný neporiadok nabáda zákazníkov mladších ako 21 rokov, aby si danú vec kúpili, hoci ju nepotrebujú. Pretože ich rovesníci nosia niečo podobné, je v kurze a pomôže im splynúť s davom dobre oblečených ľudí.
Je tomu naozaj tak? Pozrite sa, čo na to hovoria odborníci. „Časť mozgu zodpovedná za posielanie nervových impulzov, nie je v mladom veku úplne vyvinutá a preto nedokáže zaručiť kontrolu proti rýchlemu rozhodnutiu si vec kúpiť.“ Prichádza s odôvodnením univerzitný profesor medicíny Mark Fenton.