Vonkajšia reklama je dôležitá: Takto to spravíte dobre

Hoci v súčasnosti vládne svetu online reklama a je skutočne dôležitá, netreba zabúdať ani na účinnosť vonkajšej reklamy, ktorá má aj v dnešnej digitálnej dobe značný význam. Aj bežné reklamné tabule osadené vonku na uliciach sú skvelým marketingovým nástrojom.

Reklamné tabule neustále vidí veľké množstvo ľudí, ktorí okolo nich každý deň prejdú. Bohužiaľ, veľké množstvo ich je spracovaných nekvalitne alebo nevýrazne, takže sa ich majitelia len ťažko dočkajú vytúženého účinku. Aj vonkajšia reklama by totiž mala spĺňať isté vlastnosti.

Vonkajšia reklama je dôležitá: Takto to spravíte dobre
Vonkajšia reklama je dôležitá: Takto to spravíte dobre (Foto: Bigstockphoto.com)

Výrazná, no jednoduchá

Reklamné tabule, ako aj iná outdoorová reklama, by mali byť dostatočne výrazné, no s jednoduchším dizajnom a zachovať istú formu. Množstvo pestrých farieb, obrázkov, typov písma či vzorov dokáže pôsobiť neskutočne lacným dojmom. Nikdy nie je na škodu poradiť sa so skúseným grafikom, ktorý vám pomôže s návrhom.

Okrem vzhľadu reklamných tabúľ je dôležitý aj ich obsah. V prípade, že je na nich veľké množstvo textu, len málokto sa pri nich pristaví na tak dlho, aby si ich celé prečítal, nevraviac o ľuďoch vezúcich sa v autách. Takto si nových zákazníkov veru nezískate. Reklamné tabule majú mať stručné a jasné texty. Pokiaľ potrebujete povedať viac informácií, využite radšej printovú alebo internetovú reklamu v podobe zaujímavých článkov.

Originalita a humor

To sú dve veci, na ktoré potenciálni zákazníci reagujú najlepšie. Reklama, ktorá má logickú pointu a vtip alebo taká, ktorá nemá páru, ostáva v pamäti oveľa dlhšie ako otrepané výzvy a slogany. Ak vám to charakter vášho podniku dovoľuje, stavte na kreativitu.

Ak chcete, aby vonkajšia reklama mala čo najväčšiu efektivitu, nespoliehajte sa len na jeden billboard či tabuľu. Umiestnite ich viac a samozrejme do tých správnych lokalít.

Text: PR