Slovensko žije vsetkými farbami

Slovensko hrá všetkými farbami a hudba je toho dôkazom. Ukazuje to aj kampaň značky ABSOLUT „Slovensko žije všetkými farbami.“, v rámci ktorej sa prostredníctvom špeciálneho playlistu spojilo viac ako 20 slovenských interpretov rôznej farby pleti, no s jedným cieľom. Ukázať, že odlišnosť je to, čím je život pestrejší a zábavnejší.

Špeciálny playlist si fanúšikovia dobrej hudby môžu vychutnať prostredníctvom služby Spotify pod názvom Slovensko hrá všetkými farbami. Jeho ústrednou piesňou je track od slovenského DJ-a Jimmyho Pé a Slovenky Natálie Dongovej s africkými koreňmi s názvom Slovenské mamičky, pekné dcéry máte.

Kampaň, ktorá má v Slovákoch prebudiť jednotu a byť oslavou rozmanitosti a inakosti, podporili hudobníci, ktorí patria k špičke na našej elektronickej, drumandbassovej či rapovej scéne. S myšlienkou, že Slovensko žije všetkými farbami, sa stotožnili rapperi ako Separ, Majk Spirit či Tono S, ale aj DJ FVLCRVM či speváčka Veronika Strapková. „Toto je prvá kampaň od značky alkoholu, ktorá konečne nie je len o tom, aby si sa „opil s rozumom“. Idú hlbšie, uvedomujú si, čo všetko sa deje, keď sa ľudia opijú, a že práve vtedy vznikajú potýčky a často rasového charakteru. Keďže mám doma mulatku a sám mám otca Róma, extrémne si cením, že sa na to dali. Na Slovensku žijú tisíce Slovákov, ktorých rodičia nie sú „tunajší“, ale oni sami sú tu od narodenia. Nebuďme hlupáci a nemajme predsudky kvôli rase,“ tvrdí raper Separ.

Výťažok z počúvania playlistu poputuje Ľuďom proti rasizmu

Počúvaním pesničiek z tohto playlistu, ktoré majú časti príznačný názov, budú navyše ľudia prispievať na dobrú vec. Vďaka hudbe dokážu vyzbierať až 5 000 €, ktoré ABSOLUT venuje organizácii Ľudia proti rasizmu. „Veľká časť odmietavých postojov verejnosti k niektorým menšinám je často formovaná nedostatočnými alebo skreslenými informáciami a skratkovitým zobrazovaním menšín v bulvárnych a dezinformačných zdrojoch. Zvlášť v online prostredí sa darí klamlivému obsahu a zavádzajúcim grafikám. Získané zdroje by sme preto chceli použiť na dokončenie vzdelávacieho web portálu Argumentuj.sk a posilnenie spolupráce s učiteľmi,“ prezradil aktivista Ján Jaňák z organizácie Ľudia proti rasizmu. Ako dodal, ich ambíciou je z tohto portálu vybudovať interaktívny online priestor, ktorý poskytuje argumenty voči mýtom o menšinách. Zameriavať sa má najmä pre potreby stredoškolských učiteľov, ale aj mládež aktívnu v sociálnych médiách.

„Slovensko už dávno žije všetkými farbami. Farba pleti nerozhoduje o tom, kto je Slovák a kto nie. ABSOLUT je oslavou rozmanitosti a inakosti. Každou farbou je naša párty pestrejšia a život zábavnejší,“ uzavrela brand manažérka značky ABSOLUT Zuzana Magálová.

Kampaň Slovensko žije všetkými farbami.

Kampaň Slovensko žije všetkými farbami značky ABSOLUT je zameraná na to, aby si čo najviac Slo­vá­kov uve­do­milo, že farba pleti ne­ur­čuje to, kým sme. Slovensko totiž už dávno žije všetkými farbami. Značka odštartovala kampaň po teasingovom videu jedinečným spotom, v ktorom vystupuje Slovenka afrického pôvodu Natália Dongová. Úvod patrí jej hlasu, ktorým spieva: „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“. Odetá v kroji s partou na hlave vchádza do klubu, no svoju tvár odhalí, až keď príde na tanečný parket. „Som Natalie, a aj ja som Slovenka. Slovensko už dávno žije všetkými farbami, tak sa vykašli na predsudky. Poď žiť, nechaj žiť!“ hovorí hlavná hrdinka. Úvodnú pieseň v kampaňovom spote Slovenské mamičky, pekné dcéry máte špe­ciálne vy­tvo­ril známy slo­ven­ský pro­du­cent Jimmy Pé. Kam­paň bude ok­rem on­line na­sa­dená aj prostred­níc­tvom outdoorových nosičov.

Text a foto: PR