Chyby, ktorých sa môžete dopustiť pri tvorbe e-shopu

Na nič nezabudnúť a nezaostať za konkurenciou. Počas pracovného zápalu sa môžeme dopustiť omylov – dôležité je, aby sme si ich včas uvedomili.

Chyby, ktorých sa môžete dopustiť pri tvorbe e-shopu
Chyby, ktorých sa môžete dopustiť pri tvorbe e-shopu (zdroj: unsplash.com)

Výroba vlastnými silami, ale bez skúseností. Väčšina majiteľov e-shopov v skutočnosti nemá na to, aby si svoj obchod postavila “po vlastnej osi”. Nástrahou môžu byť aj hotové šablony na službách tretích strán, ktoré sľubujú, že tvorba e-shopu je jednoduchá ako postaviť si lego. Nie je. Jednoducho – väčšinou musíte do procesu zapojiť skúsenejšieho vývojára než ste vy.

Príliš veľa produktov. Ak v reštaurácii zapracete jedálny lístok množstvom rôznych jedál, čoskoro sa váš systém zaderie. Pri e-shopoch je to rovnaké. Príliš veľa tovaru (z ktorého si nikto aj tak nič nekupuje) vás odvedie od predaja tých pár vecí, ktoré sa vám naozaj vyplatia. Je to boľačka veľkého množstva e-shopov na Slovensku, ktoré mimochodom, takto ešte aj oznamujú zákazníkom, že nemajú sklad, ale sú len dealeri iných obchodov.

Nekompatibilita s rôznymi platformami. Je to tak, e-shop vytvárate aj pre iné platformy než tie, čo používate vy. To čo vyzerá dobre na PC, nemusí vyzerať dobre na tablete, a ak niečo funguje v telefóne s Androidom, môže mať problém na iPhone. Z toho vyplýva častá chyba: spustenie e-shopu bez náležitého otestovania. Veľa webmasterov e-shop otestuje tak, že urobia jeden fiktívny nákup a hotovo. O testovanie sa musí život zaujímať predovšetkým majiteľ obchodu.

Slabá zákaznícka podpora. E-shop môže zničiť aj to, ak so svojimi zákazníkmi neviete komunikovať – alebo ich ignorujete. Predaj so sebou obnáša problémy, a áno, niekedy to pre vás bude neočakávaný náklad. Slušná zákaznícka podpora vám zaruší priaznivé recenzie a trebárs veľa hviezdičiek na Herueke – a najmä, spokojných klientov, ktorí sa vrátia.

Príliš komplikovaná registrácia a platby. Príliš veľa klikov – alebo tapov – ľudí odradzuje. Niet divu, že veľa e-shopov dnes funguje bez registrácie a formuláre sa často vypĺňajú automaticky. Nepodceňujte lenivosť ľudí – ak sa sa u vás nedá klasicky zaplatiť kartou, môžete si odplašiť viac zákazníkov ako zastaralým grafickým dizajnom.

Nejasné zameranie obchodu. Sú e-shopy, z ktorých nie je zrejmé, čomu sa venujú – napríklad ak v sebe skombinujú viac nelogických kategórií, napríklad hodinky, knihy a zdravé potraviny. Málo textov je problém, ale zlé popisky produktov sú pohroma. Obsah musí byť čistý, zreteľný a okamžite pochopiteľný.

Chýbajúci marketing, SEO či sociálne siete. Áno, budete musieť investovať aj do reklamy – a nie málo. Webstránku musíte mať odladenú a pripravenú predávať – a to sa bez hlasného vyvolávania na trhu nestane.

Komerčný článok